Vital50+ Zsírsavak

Telített és telítetlen zsírsavakat különböztetünk meg - jó és rossz zsírokat. Valóban léteznek jó és rossz zsírok?

A telített zsírsavak szilárd zsírok, az állati eredetű élelmiszerekben fordulnak elő - ilyen például a vaj. A szervezet is képes telített zsírsavakat előállítani, így a telített zsírsavak nagy mennyiségű felvétele nem szükséges. Különösen az idősebb embereknek kell odafigyelni ezen zsírsavak fogyasztására, mert növeli az LDL koleszterin értékét és az összkoleszterinszintet.

Zsírsavak: 20 termék

Szűrő

Az árak az ÁFÁT tartalmazzák

A telítetlen zsírsavakon belül megkülönböztetjük az egyszeresen telítetlen és a többszörösen telítetlen zsírsavakat. Az egyszeresen telítetlen zsírsavakat a szervezet is elő tudja állítani. Növényi olajok tartalmaznak egyszeresen telítetlen zsírsavakat , amelyek növelik a HDL-, és csökkentik az LDL-koleszterin értékét.

A többszörösen telítetlen zsírsavakat esszenciális zsírsavaknak is nevezik, előállításukra a szervezet nem képes, így a táplálkozás útján kell a szervezetbe juttatni. Ezen zsírsavak csökkentik az LDL -koleszterin értékét és az összkoleszterinszintet, illetve szükségesek a sejtek struktúrájának és a szállítási egységek felépítésében, szabályozzák a zsíranyagcserét, és fontosak a jelanyagok fennállásához. A többszörösen telítetlen zsírsavakat omega-3 és omega-6 zsírsavakra osztjuk fel.