Erős immunrendszer megfelelő táplálkozással

2017. január 09., hétfő

Erős immunrendszer megfelelő táplálkozással

Számos olyan ember van, akik egyszerűen állandóan betegek. Ennek leggyakoribb oka a gyenge immunrendszer.

Immunrendszerünk működése számos tényezőtől függ. Többek között étrendünk is fontos szerepet játszik benne.

Általánosságban nem lehet azt mondani, hogy bizonyos élelmiszerek különösen jók immunrendszerünk számára. Számos különböző anyag összjátéka annál inkább. Tehát a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás mindig jó lehet.

Fontos anyagok az immunrendszerért

A betegség egyik oka az egészségtelen táplálkozás is lehet. Ezért fontos az immunrendszer erősítésekor ezt a megközelítést is figyelembe venni. Immunrendszerünknek számos, a különböző élelmiszerekben előforduló anyagra van szüksége. Ezek közé tartoznak:

  • Fehérjék: Antitestek és az immunrendszer egyéb hatóanyagainak részei.
  • A zsírok is befolyásolják az immunrendszert.
  • Vitaminok: A klasszikusok. Minnél többet juttatunk be a táplálkozás során, annál jobb. Antioxidánsként, a vitamonk védelmet nyújtanak a szervezet számára a szabad gyökök ellen.
  • Ásványi anyagok és nyomelemek: Itt különösen fontos megemlíteni a cinket és a szelént, de egyéb anyagok is pozitív hatással védekezőerőnkre.
  • Másodlagos növényi anyagok: Kevesen tudják, hogy ezek az anyagok nagyon fontosak az immunrendszer számára. Körülbelül 30.000 különböző másodlagos növényi anyagot ismerünk, ide tartoznak pl. a flavonoidok vagy a polifenolok. Számos különböző pozitív hatással bírnak, sokak közülük kiválóak az immunrendszer számára, valamint segítik a vírusok és baktériumok szembeni védelmet. A másodlagos növényi anyagok, mint azt ahogy neve is mutatja, a növényi élelmiszerekben fordulnak elő. Megtalálhatóak a gyümölcsökben és zöldségekben, valamint hüvelyesekben, gabonafélékben, növényi magvakban, diófélékben, valamint a teában és kávéban is.

Mire figyeljünk oda

Fontos, hogy milyen gyakran és mennyit eszünk valamit. Számos betegség megjelenése függ étkezési szokásainktól és életmódunktól.

Az étel típusa a védőhatást határozza meg. A különböző összetevőkkel való megfelelő ellátás biztosítja a legjobb hatást.

A legjobb hatás

A leghatékonyabb, ha egy alapvető egészséges táplálkozást az aktív életmóddal kombináljuk. A rendszeres testmozgás és a sport erősíti az immunrendszert.

A rövid változtatások nem elegendőek, mivel gyakorlatilag semmilyen hosszútávú hatásuk nincs a betegségek elkerülésével kapcsolatban. Tehát nem elég, ha gyorsan megiszunk 1 liter frissen facsart narancslevet a megfázás megelőzése érdekében. Csak a kiegyensúlyozott étrend vezet eredményhez.

Miért fontos a kiegyensúlyozott étrend

A kiegyensúlyozott étrend egészségesen tart. Segít a hiányok és alulellátottság elkerülkésében.

Ez, mint már említettük nem a mennyiségtől, hanem az összetevők minőségétől függ.

Optimális, ha megfelelő zsírsav összetétellel rendelkező ételeket fogyaszt, amelyek megfelelő arányban tartalmaznak hosszú és rövid szénláncú szénhidrátokat, illetve megfelelő fehérje-aminosav mintával rendelkeznek. Ha ez így túl bonyolult, figyeljen oda a következőkre:

  • sok gyümölcs és zöldség
  • sok teljes kiőrlésű gabona
  • tejtermékek csökkentése
  • kevés hús
  • kevés cukor
  • iparilag erősen feldolgozott élelmiszerek kerülése