Fitten és vékonyan az adventi időszakban

2018. november 26., hétfő

Fitten és vékonyan az adventi időszakban

Az Adventi időszak gyönyörű. Minden karácsonyi fényben tündököl, átjárja az elkövetkező ünnep áhitata, és szerencsés esetben mindent belep a puha, fehér hó. És ebben az oly tökéletesnek tűnő időszakban sem érezhetjük magunkat önfeledt szabadnak, hisz folyamatosan meg kell küzdenünk a kilókkal. Nem könnyű nemet mondani a karácsonyi süteményeke, a kekszekre, a forralt borra, sőt mi több a csokoládéra! Megpróbálunk segítséget nyújtanak e nemes küzdelemben:

Hogyan álljunk ellen az ínyenc kísértésnek?

Ahová csak lépünk, finomság terem. Az adventi vásárokban egymást érik a finomabbnál finomabb mézeskalácsok, amelyek illatukkal szó szeint hívogatnak. Aztán eljön az ünnep és vele együtt az ünepi ebéd és vacsora. Mindenről nem lehet lemondani, hisz az még inkább felkorbácsolja vágyainkat. De mit is tegyünk:

Soha ne induljunk útnak üres gyomorral

Az Adventi időszakban, függetlenül attól, hogy pontosan hova tartunk, üres, korgó gyomorral soha ne induljunk el. Minél éhesebb valaki, annál nehezebben lesz úrrá a kísértésen. Indulás előtt tehát étkezzünk egészségesen ám telítően. Ez kiválóan korlátozza a vágyat.

A választás teszi a különbséget

A karácsonyi finomságok sora szinte végtelen. Így a sült kacsa, a raclette kenyér és hasonlók helyett válasszunk sült gesztenyét, diót-mogyorót, gyümölcsöt, halat vagy sovány sonkát. Ezáltal is rengeteg kilót lehet távol tartani.

Az elosztás szép dolog

Lehetőség van a mennyiségi behatárolásra is. A legjobb mindig a legkisebb mennyiséget választani és azt is valakivel megosztani.

Az alkohol igazi kalóriabomba

Ha több időt töltünk egy adventi vásárban egyik forralt bor kíséri a másikat. Ez pedig rengeteg kalóriával jár, hiszen az alkohol egy tonna cukorral van kombinálva. Fogyasszon el egy forralt bort szépen komótosan és vége. De vigyázat: a gyümölcs puncs és tea sem kivétel.

A megfelelő sütemények megsütése

Ha nem tudunk ellenállni a finom karácsonyi kekszek adta kísértésének, készítsünk egészségesebbet a receptek megváltoztatásával. Nem minden keksz tartalmaz fehér lisztet és finomított cukrot - diófélékkel, szárított gyümölcsökkel és finom fűszerekkel is dolgozhatunk. Mottó: Teljes íz, kevesebb kalória.

Feltörni és hámozni

Válasszunk olyan nassolni valót, amivel dolgozni kell. Például mandarint, amit meg kell pucolni, vagy diót, amit fel kell törni - ennél kevesebbet fogunk elfogyasztani. Sőt a hangulatunk is jobb lesz ezáltal.

Sétálni menni

Mi lehetne szebb egy decemberi sétánál? Serkenti az anyagcserét és kalóriát éget. A napi séta lehet a legjobb fegyver az adventi többlet kilók elleni küzdelemben.

Edzésprogram fenntartása

Advent idején nehéz megtartani a napi rutint, mégis fontos az edzésterv fenntartása. Így rendszeresen és folyamatosan sok kalóriát égethetünk el.

Ebben az értelemben: Csodálatos, gyönyörű és meghitt Adventi időszakot kívánunk mindenkinek és reméljük, hogy januárban ugyanolyan karcsú és fitt lesz mindenki, mint advent előtt volt.