Biohack yourself

2016. június 21., kedd

Biohack yourself

A különböző területek mérése alkalmazások segítségével egy új trend, amely során minden önmaguk optimalizálásra szolgál.

Egy név, különböző irányzatok

Biohacking az új trend neve. Ezzel azonban egy pár jelenséget illethetünk. Cikkünkben nem az otthoni laboratóriumokban összeállított génekről vagy genetikailag módosított, sötétben világító növényekről, illetve testünk pl. mikrochipek vagy más dolog beültetésével létrejött, technikai módosításról lesz szó. Ez a szöveg egy trendet mutat be, illetve azt, hogy milyen trükkök segítségével tudjuk szervezetünk és agyunk teljesítményét növelni.

Mi a Biohacking?

E mögött a furcsa név mögött egy kívánság rejlik, mégpedig: Hogyan tudjuk önmagunk legjobb verzóját elérni!

Ehhez egy szisztematikus megközelítés szükség. Minden Biohacker annyi adatot gyűjt magának, amennyit tud, Ebben különböző alkalmazásaok és fitness karkötők vannak segítségünkre. Ezután kezdődnek a kísérletezések.

Kísérletezések és alkalmazások

A Biohacking kísérletezést is jelent. Ahogy az adatok ősszegyűlnek, elindulnak az öntesztek. Ez most extrémebbnek tűnhet, mint a valóság. Legtöbben a táplálkozással indítanak. Tehát például megváltoztatják szokásaikat és bizonyos élelmiszereket nem esznek többet vagy új ételeket próbálnak ki. Az eredmények nyomonkövethetőek. Máshogy, jobban érzi magát? Teljesítőképessége megnövekedett? Mit mutatnak az adatok?

A pozitív hatásokat rögzíthetjük és a változásokat megtarthatjuk, illetve kipróbálhatunk új dolgokat. Az alapötlet mögött saját szervezetünk megfigyelése áll, amely rendkívül nagy hatással van viselkedésünkre, egészségünkre és teljesítményünkre az élet minden területén.

Ne felejtsük el a pszichét

Ide tartoznak azok a dolgok, amelyek szervezetünkhöz eljutnak, mint például az információ és az érzelem. Nem csak a test, hanem a psziché is fontos szerepet játszik a Biohacking esetében. Sok hacker például nem néz este tévét, ezzel az alvás minőségét javítva, így a teljesítményt növelve. A stressz elkerülése különböző lazító technikák segítségével is ehhez a területhez tarozik. Emellett egyéni érzelmeink is fontosak, mivel hozzájárulnak általános jó közérzetünkhöz.

Különböző területek, egy cél

Van néhány nagy terület, ahol a legtöbb Biohacker aktivitásával játszadozhat. Ez a testmozgás, a táplálkozás, a tudatosság, stb. Alapvetően azonban mindenen meg lehet próbálni javítani, ami emberileg lehetséges.

Ha kedvet kapott, próbálja ki Biohackinget: Legközelebb bemutatunk ehhez néhány olyan tippet kezdőknek, amelyek teljesen biztonságosak és jó benyomást kelthetnek ehhez a trendhez.