Fitten az irodában?

2017. december 12., kedd

Fitten az irodában?

Az evolúció mozgásra teremtette az embert. A manapság eluralkodó irodai munka nem felel meg ennek az evolúciós célnak, következménye pedig a teljesítménycsökkenés, a motiváció vesztés és a rossz tartás.

Mindez elkerülhető. Néhány egyszerű trükkel az irodában is sikeresen indíthatja a napot, magas szinten tarthatja energiáját, sőt még hangulatát is javíthatja.

Mini-Workouts az irodában

A rendszeres mozgás nagyon fontos, alkalmazzon Mini-Workouts -ot az íróasztalánál. A legnépszerűbb gyakorlatok:

  • Vállkörzés
  • Ásítás a több oxigénért
  • Karok összeszorítása a test előtt

Léteznek még nyújtó- és egyes izomcsoportok tudatos feszítő-pihentető gyakorlatai.

Pihentesse a szemét

A képernyő előtti munka rendkívül megterheli a szemet, ezért rendszeresen pihentetni kell. Ehhez nem kell mást tennie, mint a 20/20/20 szabályt alkalmazni. Minden 20 perc után 20 másodpercre kalandozzon el tekintete a képernyőről, majd fókuszáljon egy 20 méterre levő tárgyra pár másodpercig.

Emellett minden órában tartson pár "képernyőmentes" percet. Ez pihenteti a szemeket és megelőzi azt, hogy pirossá, égővé váljanak.

Egészséges snack

A tízórai vagy uzsonna, azaz a köztes étkezések sokszor nehezek a gyomornak és fáradttá tesznek bennünket. Fogyasszon könnyű Snackeket - salátákat, teljes kiőrlésű termékeket, hüvelyeseket, vagy leveseket.

A délutáni alacsony teljesítményt csokoládé helyett inkább gyümölccsel vészelje át. A diófélék vagy a diákcsemege rágcsálása is jó megoldás.

Megfelelő légzés

Stressz akalmával általában rosszul lélegzünk. Ilyenkor nagyon fontos az orron keresztüli, tudatosan lassú, mély lélegzés, amikor a has emelkedik és süllyed. Ez csökenti a stresszt.

A stressz ellen

Stresszes helyzetekben a szervezet „harc - menekülés" reakciója kortizollal tölt el bennünket és ez a stresszhormon nagyobb teljesítményt biztosít. Az egyidejű fizikai aktivitás tudja ezt csökkenti. Az irodában azonban az íróasztalhoz láncolva nincs lehetőség fizikai aktivitásra. Léteznek viszont praktikák a kortizol szint ilyen módú csökkentésére is: például email küldés helyett személyesen menjünk a kollégánkhoz a teendőket megbeszélni, vagy járkálva telefonáljunk és semmiképp ne liftezzünk! Szünetben nagyon jót tesz egy kis séta.

Laza telefonálás

Mobilozás közben ne szorítsa a telefonját a feje és a válla közé, különben feszült lesz teste egész nyaki része.

Az izmok egyensúlytalanságának elkerülése érdekében fogja a kezében vagy használjon kihangosítót vagy headsetet.

Több motiváció

Egyszerűen vannak igazán kemény napok: semmi se megy, minden nehéz. Ilyenkor nagyon fontos a motiváció. Legyenek kéznél a munkahelyen a motivációs eszközök, úgy könnyebben megy a munka és gyorsabban véget ér a nap.