Hogyan lehet egészségesen hízni?

2016. október 18., kedd

Hogyan lehet egészségesen hízni?

A cikkek általában a fogyásról szólnak, de sokan vannak, akik éppen az ellenkező problémával küzdenek. Íme néhány tipp, hogyan lehet egészségesn hízni.

A vékony emberek is szenvednek súlyuktól

Manapság szinte belefulladunk a bőségbe. Annyi élelmiszer van, mint még soha, és ez a szám folyamatosan nő. Sok embernek problémát okoz az ideális súly megtartása. Mindazonáltal, még mindig vannak olyan emberek, akik valóban túl vékonyak és bármit tesznek csak nagyon lassan vagy egyátaláán nem híznak.

Még ha nem is hiszi, ezek az emberek szenvednek emiatt.

Mi soványság?

Hivatalosan: 18,5 vagy annál alacsonyabb BMI. A BMI a Body Mass Index, amelyet úgy számítunk ki, hogy testömegünket (kg) elosztjuk a méterben mért testmagasságunk négyzetével.

Egy 75 kg súlyú és 1,80 méter magasságú férfi esetében tehát: 75 / (1,80 * 1,80) = 23,15.

Azonban a BMI csak egy irányadó. Például a nagyon izmos emberek mindig magas BMI-vel rendelkeznek, ami túlsúlyt jelent. Mivel az izom nehezebb, mint a zsír, így ez az érték torz.

Hogyan lehet hízni?

Ha a BMI kiszámításásval 18,5 alatti értéket kap, forduljon orvosához. Néha egy betegség állhat ez mögött.

Ha egészséges, természetesen felmerül a kérdés: Hogyan tudok hízni?

Egy dolgot azonnal felejtsen el: Gyorsan elfutni a következő gyorsétterembe és mindent megenni, ami az étlapon található. Ez nem ilyen egyszerű.

Íme néhány tipp az egészséges hízókúrához:

1. Számítsa ki először is napi kalória igényét. A cél a napi kalóriabevitel hosszútávú növelése. Fontos, hogy lassan emeljen és hagyjon szervezetének elég időt a plussz kalória-bevitelre való átálláshoz. Kezdetben fogyasszon 100-200 kcal-val többet.

2. Minden étkezés alkalmával több evés, nem működik. Jobb, ha inkább több étkezést iktat be mindennapjaiba. 5-6 étkezés tökéletes. 

3. Tervezze meg előre, hogy mit eszik, mivel nem könnyű naponta 5-6-szor valamit enni. Szintén fontos az energiasűrűség. Egyen több nagyon magas kalóriatartalmú, de egészséges ételt. Iyenek például:

  • avokádó
  • banán
  • mogyoróvaj
  • sajt
  • lazac
  • tészta
  • dió
  • szárított gyümölcs
  • teljes kiőrlésű gabona termékek

Mindemellett fontos odafigyelnünk a változatos és kiegyensúlyozott étrendre. Egyébként a hízás a jó közérzet csökkenéséhez vezet.
A szénhidrátok gyorsan sok energiát biztosítanak. Mindazonáltal az értékes növényi zsírok sem hiányozhatnak. Kerülje a Light termékeket, fogyasszon teljes zsírtartalmú ételeket, amelyeknek még az ízük is jobb. Ha húst eszik, figyeljen oda a kiváló minőségre.

4. Szemünkkel is eszünk. Tehát tegye széppé ételeit.

5. Fűszerezze normál ételeit plussz kalóriákkal. Pédául adjon leveseihez olívaolajat vagy még valamit, ami nagyobb kalóriatartalmú, illetve tegyen tésztájára parmezánt, stb. A gyümölcslé is jó lehet, a gyors és sok kalóriabevitlhez.

6. Igyon sokat. Legalább két liter naponta.

7. A sport is fontos. Így a kalória nem okoz zsírlerakódást. Rendszeres testmozgással nem hájat, hanem izmot növeszthet. 

Sok sikert a hízáshoz!