Visszatérés a sportba egy hosszabb szünet után

2016. november 02., szerda

Visszatérés a sportba egy hosszabb szünet után

Számos sportos ember életében eljön az az időszak, amikor nem tud sportolni. De mire kell odafigyelni, ha újra neki szeretnénk állni? Tudjon meg többet a témával kapcsolatban most!

Számos oka lehet annak, ami miatt hosszabb ideig nem tudunk sportolni, például egy sérülés, gyermek születése vagy munkahelyi elfoglaltság. Azonban gyakran elég banális oka van ennek, mint például a rossz időjárás vagy csak egyszerű lustaság. Néha a napi rutinből gyorsabban kieshetünk, mint az gondolnánk.

A szünet alatt - akár önhibánkon kívül, akár lustaságunk miatt - testünk leépül. Vagyis alkalmazkodik az új körülményekhez. Amikor újrta kezdi, a teljesítmény ismét növekedni fog. Sajnos az izom négyszer gyorsabban épül le, mint fel.

Annak érdekében, hogy a visszaállás ne legyen olyan nehéz, íme néhány tipp:

A motivációval kezdődik
Gyakran a legnehezebb a motiváció megtalálása. Különösen akkor probléma, ha ez nem egy kényszer szünet volt. Az első edzést olyannak fogja érzeni, mintha soha életében nem mozgott volna. Ebben az esetben fontos a motiváció, ilyenkor nem szabad feladni. Testünknek egyszerűen időre van szüksége, amíg újra megszokja a terhelést.

Egy jó ok
Annak érdekében, hogy motivációja sokáig kitartson, egy jó okot kell keresnünk. Tegye fel a kérdést: Miért akarok újra edzeni? Állítson magának célt, azonban fontos, hogy ez reális legyen.

Lassabb kezdés
Kezdjen lassan. A régi szintet nem tudja egy vagy két alkalom után elérni. A szervezetnek alkalmazkodnia kell, de ez időt igényel. Legyünk türelemmel, figyeljünk oda testünkre és fokozatosan növeljük az intenzitást. Így hamarosan újra a régi szinten lehetünk.
A gyors visszaállás negatív élményt biztosít, ami kedvezőtlenül hat a motivációra.

Megfelelő sport
Kezdjen olyan sporttal, ami örömet okoz. Ez segíti a motivációt. Abban az esetben, ha olyan sportot választott, amiben nem leli örömét, folytassa tovább a keresést. A sporttevékenységek kínálata soha nem volt ilyen magas, mint manapság.

Idő
Szánjon időt az edzésre. Egy jó beosztás, segít a visszaállásban.

Változatosság
Nem számít, hogy egy sporttevékenység mennyire okoz örömet, egy idő után az is unalmassá válhat. Emellett a test megszokja azt a fajta terhelést, így a teljesítmény stagnálni fog. Próbáljon ki új sportokat vagy rendszeresen váltakoztassa ezeket. Ez segít a motiváció megtartásában is.

Szünetek
A rendszeres szünet ugyanolyan fontos, mint a rendszeres testmozgás. Az előző nap keményen edezett? Gratulálok. Azonban a mai napon tartson szünetet, így szervezete képes lesz regenerálódni. Holnap mehet minden tovább.

Partner keresése
Párban edzeni könnyebb, mivel az edzés csipetnyi társadalmi nyomással keveredik. Ezáltal könnyebben betartja az edzést, mivel nem akarja újra és újra lemondani azt.

Jutalmazza meg magát
Állítson egy célt maga elé és ossza mérföldkövekre. Minden alkalommal, amikor elér egy mérföldkövet, jutalmazza meg magát. Ez a kis jutalom egy igazi csodaként fog hatni és tartós motivációt biztosít.

Jó szórakozást kíván az edzés során a VitalAbo csapata!