Megint valami rosszat evett?

2015. augusztus 17., hétfő

Megint valami rosszat evett?

A legtöbb ember tudja, mit ehet és mit nem, melyik élelmiszerek jók neki és melyikek nem. Önmagában nem létezik az élelmiszerekenek ilyen besorolása. Ez attól függ, mit készít az élelmiszerből. Tehát ténylegesen csak jó és rossz étkezési szokások léteznek. És ezen lehet változtatni

Próbált már puszta kézzel kidönteni egy fát? Nem? Miért nem? Valószínűleg azért, mert ez túl nehéz, vagy akár lehetetlen? Nos, akkor miért akarja megváltoztatni étkezési szokásait az egyik napról a másikra? Ön is, mint a fa a gyökereihez, túlságosan rögzült szokásaihoz.

Ehhez kicsiben kell kezdeni. Sokkal könnyebb a fokozatos változtatás. Először is, tudnunk kell, hol kell változtatnunk. Ehhez szükség van 3 napra, amíg összeírjuk ezeket. Ezután kiválaszt egy rossz szokást és lassan el kezd rajta változtatni. Például aki kevés gyümölcsöt eszik, az elhatározza, hogy minden nap megeszik egy gyümölcsöt. A következő rossz szokáson akkor kezdünk változtatni, mikor az előző már megszokottá vált.

Íme néhány tipp, amivel elkezdheti:

  • Gyümölcs és zöldség: legalább ötször kell egy nap gyümölcsöt és zöldséget enni. Ez nem csak rendkívül egészséges, hanem változatos is, mivel olyan sok különböző fajta létezik.
  • Egyen változatosan: A szervezetnek, mintegy 40 különböző tápanyagra van szüksége, hogy egészséges maradjon. Nincs egyetlen étel sem, amely ennyi összetevőt tartalmazna. A változatosság és kiegyensúlyozottság ezért fontos. Egyen különböző dolgokat és gondoskodjon azok egyensúlyáról. Például, ha ebédre valami zsírosat evett, vacsorára egyen valami zsírszegény ételt.
  • Egyen rendszeresen: Ha egy étkezés kimarad, az ellenőrizetlen éhséget okozhat. Az étkezések közötti időszakban egyen valami kicsit (pl. banán, alma stb.), így csillapíthatja az éhségérzetet.
  • Korán vacsorázzon: Legalább 4 óra teljen el a vacsora és a lefekvés között. Így a szervezet regenerálódását nem zavarja az emésztés az alvás közben. Ezenkívül este ne egyen szénhidrátot, mivel a szervezet átkapcsol zsíranyagcserére és alvás közben felhasználja a felesleges zsírt.
  • Igyon sokat: legalább 1,5 liter naponta, fizikai aktivitás vagy melegben még többet.
  • Mozogjon többet: Ez nem annyira a sport, hanem az általános mozgás. A modern emberek nem nagyon mozognak, pl. keveset lépcsőznek, sétálnak, stb. 
  • Mellesleg, nem létezik olyan élelmiszer vagy étel, amelyet örökre száműznie kellene. Tehát mi is azt mondjuk, hogy nyugodtan kényeztesse magát, egyen például egy héten egyszer egy nagy adag fagyit. Ha ez nem mindennapos, akkor nem kell változtatni. A cél a hosszútávú siker.