Gyorsételek a valóságban

2016. július 18., hétfő

Gyorsételek a valóságban

Néhány hete már alaposabban megvizsgáltuk a gyorsételek hatását a szervezetre. Most nézzük, hogy hogyan is néz ki ez a valóságban.

Manapság mindenkinek egyre több a dolga. Az idő drága, ritka árucikk, így a gyorsételek iránt nagy a kísértés. Végülés kinek van ideje főzöcskézni? Újra és újra olvahatunk a gyorsételek káros hatásairól, mégis mindenhol megtalálhatóak. Vessünk egy józan pillantást a jelenlegi helyzetre.

Az igazság

Hogy őszinték legyünk, azt kell mondanunk: A gyorsételek sós, zsíros és édes kísértésként hatoltak be társadalmunkba. Negatív egészségügyi hatásaik miatt jövőbeli betiltásuk azonban egyátalán nem irreális.

Nézzünk szembe a tényekkel: Különböző gyakorisággal mindenki fogyaszt gyorsételeket. Azonban fontos a gyorsételek átgondolt fogyasztása. Havi egy hamburger elfogyasztásával még sem sem történik. Ennél jóval gyakoribb azonban már hízáshoz vezet. Ez ilyen egyszerű.

A népszerűség eredete

A gyorsételek népszerűségének számos oka van:

  • Íz. A zsír egy ízhordozó, ezért a zsírosabb ételek mindig finomabbak, mint pl. a főtt zöldségek, amelyekből úgy érzi valami hiányzik. Adjon hozzá némi sót és már is sokkal ízletesebb lesz.

  • Telít. Mi a legfontosabb, ha valaki eszik, mert éhes? A jóllakottság.

  • Gyors. A gyorételekkel egyszerűen időt takaríthatunk meg. Gyorsan elkészül és gyorsan elfogyasztható. Manapság ez nagyon fontos.

  • Ezenkívül ellentétben egy top étteremben töltött 7 fogásos étkezéssel, amelyet evőeszközzel kell elfogyasztani, a gyorsételeket kézzel is megfoghatjuk. Emellett a gyorséttermekben az sem számít, hogy milyen ruhában vagyunk. Egyszerűen praktikus.

Hol van a probléma?

A gyorsételek felhalmozott energiák. Sok zsírt, cukrot és sót tartalmaznak, így nagyon magas a kalória tartalmuk. Sajnos, gyakran hiányoznak belőlük a vitaminok és mikrotápanyagok.
Ha gyakran eszik gyorsétteremben, ráadásul keveset sportol, szervezete elkezdi tárolni a felesleges energiát a rosszabb időkre. És ezzel elkezdődik a hízás.
Közép-Európában ma a férfiak 2/3-a és a nők fele túlsúlyos.

A gyorsételek okozhatnak függőséget?

A gyorsételek gyakori fogyasztása az agyban változásokat okozhat. És igen, ez akár függőséget is okozhat. Az édes és zsíros ételek fogyasztása esetén a dopamin kiválasztódik az agyban, amely boldoságérzetet teremt. A probléma: Idővel a dopaminreceptorok tompulnak és minnél többre van szükség ugyanahoz a az érzéshez. Tehát minnél többet kell enni. Tanulmányok azt is megfigyelték, hogy a hippocampus is zsugorodhat, amely növeli a demencia, stb .. kockázatát.

Gyorsétkezés értelmesen

A tilalom nem hasznos. A cél az, hogy a gyorsételek átgondoltan és értelmesen kerüljenek bele étrendünkbe. Ha gyorsételt eszik, akkor az mindig egy teljes étkezést váltson ki és ne snackként fogyassza.

Ha legközelebb hamburgert eszik, fogyasszon hasábburgonya helyett salátát mellé. Egy egyszerű, de hatásos trükk az is, ha például az üdítőital helyett ásványvizet iszik. Ilyen kis lépések vezetnek a célhoz.

Energiasűrűség = magas költségek

Mint már említettük, a gyorsételek nagyon magas energiatartalmú élelmiszerek. Ez azt is jelenti, hogy nagy erőfeszítés árán tudjuk a kalóráit csökkenteni. Nézzük meg ezt két példa segítségével: Kebab és Pizza

A kebab lebontásához az embernek életkortól, nemtől, egészségi állapottól és sportfajtától függően, 50 és 100 percre van szüksége. Egy pizza még ennél is drámaibb: 85 és 180 perces testmozgás szükséges ahhoz, hogy a pizza kalóriái elégjenek!

Mellesleg: A gyorsétel vagy Fast Food kategóriából sajnos hiányzik például az alma. Miért nem eszik a gyorsétel helyett egy almát? Próbálja ki legközelebb és kezdjen tudatosan táplálkozni!