Tippek a Tavaszi Fáradtság ellen

2019. február 11., hétfő

Tippek a Tavaszi Fáradtság ellen

Ez már paradoxon. Tavasszal minden újra életre kel, és éppen ekkor érezzük magunkat rendkívül gyengének és fáradtnak. A Tavaszi Fáradtság szinte teljesen rabul ejtő tud lenni.

Okai

A tél és tavasz közti átmeneti időszakban sok ember alkalmazkodási problémával küzd a változó klíma miatt. Az emberi test maghőmérséklete télen ugyanis alacsonyabb, mint nyáron. Ha melegebbre változik az idő, a testnek szüksége van egy bizonyos időre az alkalmazkodáshoz. A folyamat során a vérerek tágulnak, és a vérnyomás lecsökken. A következmény: fáradtság és bágyadtság. Erősen ingadozó hőmérsékletek esetén ez a jelenség többször is előfordulhat.

Ezenkívül egy nagyon hosszú tél után a melatonin koncentráció (= az alvási hormon) nagyon magas, ezzel szemben az aktivitási hormontárolók (szerotonin) üresek.

Kiket érint különösen?

Az emberek körülbelül egyharmadát érinti érzékenyebben a tavaszi fáradtság. Rendkívül sebezhetőek az alacsony vérnyomásúak, a nők, a serdülők és az időjárásra is érzékeny emberek.

Tippek a Tavaszi Fáradtság kezeléséhez

Az alkalmazkodást testünknek kell végrehajtania, ettől függetlenül néhány egyszerű dologgal támogathatjuk:

Sport

A fizikai erőfeszítés jó a vérnyomás szempontjából. Tavasszal minden mozgási lehetőséget ki kell használni. A villamoson való utazás helyett inkább válassza a sétálást vagy kerékpározást.

Tudatos táplálkozás

Az egészséges, vitaminban gazdag táplálkozás, a gyümölcsök és zöldségek gazdag fogyasztása, optimális tápanyagokat biztosít az agy számára. Csak így tud megfelelő működést produkálni. Az ananász, az alma, a banán és a szőlő nyomokban szerotonint tartalmaz. Ez is segít.

Váltózuhany

Még akkor is, ha nem szereti a hideg vizet... alkalmazzon váltakozó hőmérsékletű tusolást, azaz a meleg-hideg víz ismételt váltakozása a keringés és a hormonok mozgását eredményezik. A befejezés mindig hideg vízzel történjen.

Fénnyel való feltöltődés

Ki a négy fal közül! Ha tavasszal minél több időt töltünk a szabadban, a szerotonin termelés fokozódik. Az eredmény: jobban érezzük magunkat. Minél több a napfény, annál jobb, mert a melatonin koncentrációja csökken.

Friss levegő

Olyan gyakran, ahogy csak lehetséges, gondoskodjon oxigénről. A szabadban levegőzzön minél többet. A friss levegő mozgásba hozza az agyat, és megszünteti a fáradtságot.

Szieszta

Lehetőség szerint sziesztázzon ebéd után, új erőt ad. Fontos: ne tartson tovább 30 percnél, különben a test újra melatonint állít elő, és később még fáradtabb lesz.