Étvágycsökkentő tippek

2019. június 12., szerda

Étvágycsökkentő tippek

Túl sokat eszünk - étkezésünk közel sem annak függvénye, mennyire vagyunk éhesek. Ki nem emlékszik szüleink szavaira: "Amíg nem etted meg, nem állhatsz fel az asztaltól!" Jólnevelt gyerekként megtanultuk, mindent megeszünk, ami a tényéron van. Sőt még azt is, amit már csak a "szemünk kíván". Mai rohanó világunk velejárója a meggondolatlan táplálkozás is, az esti tévénézés közben észre sem vesszük, mennyi mindent nassoltunk már el.

Legyünk őszinték: ilyen, vagy ehhez hasonló élménye már mindenkinek volt. Mindaddig, amíg ez nem válik rendszeressé, szóra sem érdemes. Íme néhány módszer, hogyan kerülheti el a helytelen étkezési szokások csapdáját.

Egyen lassan

Legelső tippünk egy nagyon egyszerű módszer: Egyen lassan! A telítettség érzete általában 10 és 30 perc között áll be, ezért fordulhat elő, hogy sokszor többet eszünk a kelleténél. A gyors étkezéssel automatikusan több ételt fogyasztunk el.

A megoldás: Rágjon meg minden falatot legalább harmincszor. Már egyedül ezzel a módszerrel automatikusan lassabban fog étkezni, így a gyomornak elegendő ideje van a telítettséget az agy felé jelezni.

Ne várja meg, míg megéhezik

A következő módszer arra a feltevésre épül, hogy az ember akkor eszik igazán sokat, ha nagyon éhes. Ebben az esetben hirtelen megemelkedik az inzulinszint, ami fáradtságot, valamint rövid időn belüli ismételt éhségérzetet okoz. Egy ördögi kör, ami nem ér véget.

Harapjon egy falatot akkor is, ha nem, vagy csak egy kicsit éhes. Így megakadályozhatja a visszatérő éhségérzet kialakulását, valamint automatikusan kevesebbet és lassabban fog enni.

Igyon vizet szóda és gyümölcslé helyett

Tudta, hogy az enyhe dehidráció szervezetünkben az éhséghez megtévesztően hasonló érzést kelt? Ezért is nagyon fontos, hogy mindig elegendő folyadékot fogyasszon, a legjobb esetben csak sima vizet. A gyümölcslevek és szirupok igazi kalóriabombának számítanak, ezek nem telítenek el, viszont gyorsan megemelik az inzulinszintet.

Fogyasszon naponta legalább 1,5 liter folyadékot. Húsz perccel az étkezés előtt igyon meg egy pohár vizet, ezáltal csökkenteni tudja az éhségérzetet.

Harapnivaló a főétkezések között

A stratégia ötlete egyszerű: Néhány apró falat az étkezések között csökkenti az éhségérzetet. Azok az ételek, amelyek ízletesek, általában magas kalóriatartalmúak is. Szervezetünket tehát "becsaphatjuk" ha egy kanál olivaolajat, vagy néhány sótlan mandulát nassolunk. A szervezet így szabályozni tudja az éhségérzet kiváltásáért felelős hormon (ghrelin) felszabadulását.

Fontos, hogy a snack ízetlen és sótlan legyen, egy órával előtte és utána csak víz fogyasztása ajánlott.

Édes élet cukor nélkül

Sokan úgy vélik, az édesítőszer hozzáadása nélkül készült étel és ital ízetlen, így nem is próbálják ki ezt. Pedig a cukor a megfelelő fűszerek felhasználásával (nagyon sok variáció létezik) egyszerűen nélkülözhető. A fahéj egy édeskés, kalóriamentes alternatíva, amely számos ételt és smoothie-t tökéletesen kiegészít. Tegyen reggeli kávéjához cukor helyett egy csipet fahájat, és élvezze a kalóriamentes ízvilágot. Még egy apró trükk nagy hatással: tegyen egy csepp ecetet egy pohár vízbe. Az édes íz felejthetetlen marad.

Próbálja ki tippjeink közül az Ön számára megfelelőt, és egy kis odafigyeléssel erősebb lesz éhségénél.