Fehérje: az izomépítés alapvető építőköve

2020. szeptember 21., hétfő

Fehérje: az izomépítés alapvető építőköve

Az izomépítésben két fontos változó van. Ha hatékonyan akarja növelni az izomfehérje felépítésének ütemét, ezáltal az izomzat növekedését, akkor stratégiailag mindkét változót le kell fedni. Ez a két dolog: az intenzív erőnléti edzés, valamint a megfelelő fehérjebevitel. Vizsgáljuk meg közelebbről a fehérjéket!

Miért olyan fontos a fehérje?

Az emberi izomzat nagy részben különböző fehérjékből áll. Az aktin és a miozin fehérjeszálak, valamint a tropomiozin és a troponin fehérjék együtt biztosítják az izmok megfelelő összehúzódását. Az emberi testben található legnagyobb fehérjemolekula (titin) egy izomfehérje, amely felelős a miozin és az aktin helyes elhelyezkedéséért az izomrostokban. Ez csak néhány példa, mert izmainkban sok egyéb fehérjetartalmú komponens található. Ez a tény megmutatja, hogy a fehérje mennyire fontos izmaink számára. Ha nem fogyasztunk elegendő fehérjét, akkor annyit edzhetünk, amennyit csak akarunk, azonban az izomzatunk nem fog növekedni.

Milyen típusú fehérjék vannak?

Minden fehérje különböző hosszúságú aminosavláncokból áll. Ahhoz, hogy testünk a táplálkozással bevitt fehérjéből testfehérjét állíthasson elő, összesen 20 különböző aminosavra van szüksége.

Ezek alapvető és nem alapvető aminosavakra oszthatóak. A nem alapvető aminosavakat testünk más alkotóelemekből képes előállítani, és újrahasznosítani is, mert ezek, a fehérjék lebontásakor felszabadulnak. Tehát kevésbé fontosak, mert a kiegyensúlyozott étrend tartalmaz mindent a testünk számára, ami a termeléséhez szükséges.

Az alapvető aminosavakkal más a helyzet. Ezeket külső segítséggel tudjuk beépíteni a táplálkozásunkba.

Állandó körforgás

Testünk folyamatosan változik, még akkor is, ha ezt nem vesszük észre. Ez egy olyan körforgás, amelyben az izomfehérjék folyamatosan felépülnek és lebomlanak. Ha az ember izomtömeget akar építeni, akkor meg kell győződnie arról, hogy a felépítés mértéke meghaladja a lebomlás mértékét. Ezt úgy teheti meg, hogy a hatékony és intenzív erősítő edzést változatos, fehérjében gazdag étrenddel kombinálja.

Táplálkozás: Függ attól, hogy mit eszik

Ha izomtömeget akar építeni, akkor meg kell győződnie arról, hogy minden építőelem rendelkezésre áll, amire az izomfehérje-szintézis során szükség van. Erre a legalkalmasabbak a kiváló minőségű, természetes fehérjeforrások. A klasszikus hús, hal, tojás és tejtermékek mellett a dió, a szójatermékek és a hüvelyesek is sok fehérjét tartalmaznak. Íme egy rövid lista az élelmiszerekről és azok fehérjetartalmáról / 100 gramm:

  • Szárított szójabab: 35 g
  • Csirkemell: 31 g
  • Lazac: 19,8 g
  • Főtt tojás: 13 g
  • Teljes kiőrlésű búza: 11,7 g

Amint látható, a növényi eredetű élelmiszerek fehérjetartalom szempontjából semmivel sem rosszabbak az állati eredetű élelmiszereknél. Tehát a vegetáriánusok és a vegánok számára is van lehetőség az izomtömeg növelésésre. Csak megfelelő növényi ételeket kell fogyasztani, és máris több, mint elegendő fehérje áll rendelkezésre.

A mai rohanó világban azonban a szervezet számára szükséges fehérjebevitel, nem mindig lehetséges. Az a kifogás, hogy a munka miatt, vagy csak egyszerűen nincs ideje bevinni megfelelő mennyiségű fehérjét, az irreleváns. Ha izmot akar felépíteni, akkor muszáj elegendő minőségű fehérjével ellátnia a testét. Az ilyen helyezetekben tökéletes választás a fehérjeturmix vagy a -por.

Fedezze fel a fehérje termékek széles választékát!