Útmutató hátfájás esetén

2016. április 04., hétfő

Útmutató hátfájás esetén

Ma már egyre több ember végez ülőmunkát. Ez mozgászervi problémákat okoz, amelynek eredménye a hátfájás. Íme néhány útmutató mit tegyen ellene.

Minden személy, aki hosszú ideig egy helyzetben marad, testtartási fájdalmakkal küzd. Ennek oka az egyoldalú terehelés. A terhelés következménye sokoldalú lehet, de mindenképpen drasztikus. Az egyszerű hátfájástól a porckorongbetegségig mindent előidézhet. A legrosszabb esetben műtétre is szükség van.

Útmutató hátfájás esetén

Azok számára, akik krónikus hátfájással szeretnének küzdeni, íme néhány tipp:

  1. Üljön, ameddig csak lehetséges, ugyanabban a pozícióban. Ne feledje: A legrosszabb testtartás mindig az aktuális. Egy idő után észre fogja venni, hogy az izmok lerövidülnek és elernyednek, valamint a gerinc erősen terhelődik.
  2. Üljön unergonómikusan.
  3. Ne mozogjon sokat, soha. Munka közben tartson kevés szünetet és ne nyújtozkodjon.

Így a fájdalom kis idő múlva garantált. Ezt szeretné? Természetesen nem. A legjobb, ha megelőzi a problémákat, természetesen az ellenkezőjével, mint amit az útmutató tartalmaz. Itt a megfelelő teljes lista:

  • Bútorok
    A jó vagy rossz irodabútorok adják a különbséget. Minnél ergonomikusabb a szék és mérete minél jobban be van állítva, annál kevesebb a probléma. Üljön egyenesen, háta érjen hozzá a támlához, térdei 90 fokos szögben legyenek, vállait tartsa lazán.

  • A mozgás segít. Mindig.
    Akár a munkahelyen, akár szabaidejében: Mozogjon annyit, amennyi lehetséges. Ezáltal stimulálja az izmokat és a szív-keringési-rendszert, valamint egészséges marad. A fájdalommentes munkanap előfeltétele a sport. Azonban munka közben se feledkezzen meg a mozgásról. Íme néhány tipp:

  • Rendszeresen álljon fel és nyújtózkodjon:
    -Töltse italát egy nagy korsó helyett egy kis pohárba, így gyakrabban fel kell állnia utántölteni.
    -Szeretne valamit kollégától? Ne hívja fel, menjen oda hozzá.
    -Lépcsőzzön a lift helyett.

  • Ha problémája van az egyenes üléssel, lehet, hogy has- és hátizmai túl gyengék. Erősítse célzottan ezeket az izmokat.

  • Hol legyen a képernyő?
    Nehéz megtalálni a megfelő helyet. Mindazonáltal fontos, hogy a monitor középen legyen, így egyenesen tudja nézni. Az oldalirányban lévő képernyő rossz.
    Ügyeljen arra, hogy az egér vagy a billenytűzet hasznákatakor ne törjön meg csuklója. Ehhez használjon speciális támasztékot és párnát.

  • Ha telefonál munka közben, akkor használjon fejhallgatót. A mobiltelefonok és vezetékes telefonok egyoldalú feszüléshez vezhethetnek.