Érdekes tudnivalók: „Sport és Elhízás”

2017. április 10., hétfő

Érdekes tudnivalók: „Sport és Elhízás”

Ha valaki túl sokat eszik, egyszerűen csak sportolnia kell ahhoz, hogy megszabaduljon a kilóktól. Ez a nézet sajnos téves. Íme néhány tipp a túlsúly leküzdéséhez!

A túlsúly a legnagyobb megterhelést okozza egészségünk számára. A nyugati iparosodott nemzetekben majdnem minden második ember túl kövér! Ez egy járvány, amellyel szembe kell néznünk! A kérdése csak az, hogy hogyan.

A tipikus érvelés

„Csak gyorsan bekapok valamit, majd egy kis desszert és egy limonádé. Túl sok? Hát jó, de a ma bevitt extra kalóriákat, majd holnap lemozgom. "

Itt álljunk meg egy kicsit. Mi a hiba az előző kijelentésben? Nem, nem az, hogy valaki túl sok cukrot vagy egyátalán túl sokat evett, hanem, hogy az extra kalóriák olyan egyszerűen ledolgozhatóak.

A sport nem vezet súlyvesztéshez. Nem hiszi? Tegyen egy utazást a múltba. Az elmúlt 30 évben, az emberek mozgás szokásai gyakorlatilag nem változtak - tehát körübelül ugyanannyit mozogunk. Mégis az elhízás és a túlsúly egyre gyakoribb. Tehát a mozgás önmagában nem segít.

Az elhízás valódi okai

Az igazság: Például úszással vagy sétálással nem futhatunk el a túlsúly elől. Az ok, amiért egyre kövérebbek leszünk, a rossz táplálkozás. Ezen a sok sport sem változtat.

Manapság sokszor hallhatjuk, hogy annyit ehetünk, amennyit szeretnénk, ameddig mellete sportolunk. Ez az állítás nem csak hamis, hanem még veszélyes is lehet. Az egyszerű igazságot már kevesebben szeretik hallani: A sport önmagában kevés. Ha leszeretne fogyni, akkor táplálkozását is át kell állítania.

A zsírmáj és egyebek - Normális testsúlyú emberek esetében is

Ha nem is vagyunk kövérek, a rossz étkezési szokások akkor is károsak lehetnek. A túl sok kalória, különösen a cukor nem csak hízlal, hanem más negatív hatásokat is okoz:

  • magas vérnyomás
  • zsíranyagcsere zavarok
  • szív- és érrendszeri betegségek
  • zsírmáj

Természetesen nincs semmi új abban, hogy a túlsúly következményekkel jár. Ez azonban még csak a fél igazság.

A felsorolt betegségek egyre több normális testtömeg-indexű (BMI) embert érintenek. Az emberek kb. 40% -a, akik ezekben a betegségekben szenvednek, normális testsúlyú.

Egy kalória egyenlő egy kalóriával?

Sokan úgy gondolják, hogy nem számít, hogy milyen formában vesznek fel egy kalóriát. 400 kalória limonádé vagy 400 kalória egy csomag dió által felvéve, végülis mindegy. Mindkettő 400 kalória, nem?

Sajnos, ez egy másik tévhit. Az élelmiszeripar évtizedek óta próbálja ezt a nézetet erősíteni bennünk.

Az igazság: Nem mindegy, hogy honnan származik az energia, páldául egy dióból vagy egy szelet csokiból.

A cukorból felvett kalóriát a szervezet nagyobb valószínűséggel tárolja zsírként. Ezen túlmenően, még éhesebb lesz tőle. A zsírból származó kalória ezzel ellentétben telít. Hosszú távon, a zsírban gazdag és szénhidrátban szegény táplálkozás egészségesebb, mint fordítva.

Sport - Turbó fogyokúra

Nehogy félreértsék.  A sport mindig nagyon egészséges - és legfőképpen hasznos a fogyás szempontjából. Általa a kalóriaégetés növekszik. A táplálkozási szokások átállításával kombinálva felgyorsítja a fogyás folyamatát. A táplálkozási szokások átállítása nélkül, azonban szinte alig segít a fogyásban.

Sport - Porblémák

Az elhízott embereknek bizonyos akadályokat le kell küzdeniük, mielőtt élvezni tudják a sportot. Ez logikus, hiszen a súlyosabb emberek számára minden mozdulat megterhelő lehet, ezáltal pedig kevésbé szórakoztató.

Egy ember minnél nehezebb, annál óvatosabbnak kell lennie, mivel a fizikai megterhelés által a szív- és érrendszer, az ízületek, az inak és a szalagok is károsodhatnak.

Tippek - Hogyan csináljuk

A következő tanácsokat figyelembe véve ezek a problémák minimalizálhatóak, illetve teljesen elkerülhetőek:

Kezdjen lassan
Róma sem egy nap alatt épült fel. Különösen az elején fontos, hogy ne essünk túlzásba. Először elgendő, ha hetente 3-4 alkalommal 20 percet sétál, hogy keringését lendületbe hozza. Miután ez már könnyen megy, az intenzitás lassan növelhető.

Válassza ki a megfelelő sportot
Nem minden sport ugyanolyan alkalmas. A futás például a túlsúlyos emberek ízületeinek nagy megterhelést jelent. Kezdésképpen a következő sportok ajánlottak:

  • Kerékpározás
  • Úszás
  • Nordic Walking
  • Súlyzós edzés
  • Aqua Fitness
  • Evezés

Ne vigye túlzásba
Jobb, ha többször mozog kevesebbet, mint egyszer túl sokat. A kezdetekben nagyon fontos, hogy ne terhelje túl magát. Mondjuk edzen egy napot, majd tartson három nap szünetet.

Hozzon létre szokásokat
A legegyszerűbb módja ennek, ha a sportot és a mozgást beépíti mindennapi szokásai közé. Egy pár hónap után egyátalán nem gondol rá, mivel automatikussá válik. Ez azonban azt is jelenti, hogy az időjárási viszonyoktól függetlenül is edzeni kell - nem kötelező mindig a szabadban. Legyen rugalmas az edzést illetően. Így egyszerűbb lesz.

Egyedül vagy csoportban?
Egy dolog biztos: Másokkal együtt edzeni, mindig motiválóbb.
Ön szívesebben edz egyedül? Nem probléma. Fontos, hogy Ön jól érezze magát és rendszeresen végezze.

Szórakoztató ez számomra?
Nagyon röviden: Enélkül nem fog sokáig kitartani. Fontos, hogy megtalálja az Ön számára megfelelő, örömet okozó sportágat.

Mix

Fontos a változatosság, hogy ne csak egy területre koncentráljon. Ebből a szempontból nézve az erő- és állóképességi edzés a rendszeres testmozgással kombinálva tökéletes lehet.

  • Az erősítő edzés formálja és megváltoztatja a testet. Izmosabbak leszünk és a zsír elveszik, valamint az ízületek is stabilizálódnak.
  • Az állóképességi edzés erősíti a szívet és a vérkeringést, jó magas vérnyomás ellen és csökkenti a koleszterinszintet.
  • Mozgás a mindennapi életben: Minden nap számos lehetőség kínálkozik a mozgásra. Például, ha a mozgólépcső vagy a lift helyett inkább a lépcsőzést választjuk. Ezáltal minden nap egy kicsit mozoghatunk, különösebb erőfeszítés nélkül.

Csökkentse kilóinak számát táplálkozásának átállításával és sporttal - Próbálja ki :-)