Fitness trendek 2016

2016. január 25., hétfő

Fitness trendek 2016

Jósolgatni mindig nehéz, azonban mi minden év elején szívesen megteszük. Tehát lássuk az új vagy még mindig aktuális 2016-os fitness trendeket.

Már a tizedik éve folyamatosan az American College of Sports Medicine, szakértői felmérést végeznek az aktuális évi fitness trendekről. 40 lehetséges trendet határoznak meg. Ezeket a trendeket világszerte a fitness és az egészség területén jártas 26.933 szakértőnek, akadémikusnak és újságírónak továbbküldik, amelyeket 1-10-ig értékelhetnek (10 a "legtrendgyanúsabb" jegy).

Mivel a fitness ipar folyamatosan fejlődik, csak jósolgatni lehet. Nem lehet tudni, hogy csak valamelyik tavalyi trend megerősödik vagy egy régi kerül újra elő.

De akkor nézzük meg az eredményt.

  1. Wearable Technologies
    Ehhez a technológiához hozzátartozik a Fitness Tracker, pulzusmérő és Smartwatches, még nem olyan régóta virágzik a piacon. A következő években tovább fog erősödni és ki fog egészülni új termékkategóriákkal, mint például az intelligens szemüveg és az intelligens textíliák.

  2. Body Weight Training
    Ez a trend vált újra népszerű az elmúlt években. Ezeket a fitness gyakorlatokat saját testsúlyunkkal végezzük. Egy klasszikus példa erre a fekvőtámasz.
    Napjainkban ezt a fajta edzést majdnem minden fitness stúdió kínálja. Ez azért van, mert szinte semmilyen berendezésre nincs szükség, egy olcsó edzési forma, amely az elkövetkező években is népszerű marad.

  3. High Intensity Interval Training
    Ez a típusú edzés rövid, intenzív terheléssel jár, amelyet egy rövid regenerációs fázis követ. A HIIT- edzés általában csak 30 percig tart, ezért különösen népszerű azoknak az embereknek a körében, akiknek nincs sok idejük.

  4. Erősítő edzés
    A klasszikus, amely továbbra is népszerű marad, mivel minden edzésprogrammba beépíthető.

  5. Fitness edzővel vagy szakértővel
    A fitness szakértők által tartott edzések ideje virágzik. Évek óta nő, azok száma, akiknek a különböző képesítések fontosak, mivel versenyelőnyt jelent számukra a piacon. Ugyanakkor ez az ügyfelek számára is jó, mivel a legprofibb kínálatok között válogathatnak.

  6. Personal Training
    Mivel egyre több szakképzett fitneszedző van, így a személyi edző által tartott edzés ipari egyre jobban virágzik.

  7. Functional Fitness
    Ez az edzésforma olyan mozdulatokat utánozz, amelyeket a hétköznapi emberek gyakran végeznek a mindennapi élet folyamán. Így azok az izomcsoportok erősödnek, amelyeket gyakran használunk. Ez az erősítő edzés egyensúlyt és koordinációt, valamint erőt és kitartást biztosít.

  8. Fitness idősebbeknek
    Az emberek öregszenek, de egyre többen szeretnének fittek maradni idősebb korban is. Ezért bír nagy jelentőséggel a fitness programok fejlesztése az idősebbek számára.

  9. Sport és Fogyás
    Ez egy fitness edzés és egy programm kombinációja, amelynek célja a súlyvesztés a kalória csökkentés által. Az elhízott emberek száma folyamatosan növekszik, így nem csoda, hogy ez az edzési forma is bekerült a TOP10-be. A könnyed edzés diétával kombinálva egy hatékony módszer a súlyvesztéshez és ennek megtartásához. A két terület tökéletesen kiegészíti egymást.

  10. Jóga
    A jógának számos fajtája van és egy kicsit mindig megújul, így a fizikai erősítés egy igen vonzó formája.