Cukormentes, Csökkentett zsírtartalmú - Tényleg jobb?
Egyre több a cukormentes és csökkentett zsírtartalmú termék. Vajon ezek tényleg egészségesebbek?
A boltokban egyre több kalóriaszegény, csökkentett zsírtartalmú és cukormentes termék található meg. Ezek tényleg egészségesebbek, vagy csak az élelmiszeripar szeretne nagyobb forgalmat elérni? A témában egy, a 2017. márciusában készült, amerikai tanulmány nyújt némi megvilágítást.
Az öntudatlan keresés
Ha a szupermarketben egészséges élelmiszereket szeretne fellelni, mit keres általában? Nyers, lehetőleg természetes élelmiszereket, mint a zöldségek, gyümölcsök, diófélék vagy olyan élelmiszereket, amelyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot vagy zsírt, és mindez a címkén nagy betűkkel szerepel?
Mindig kell egy rossz
Évtizedeken keresztül az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek jelentették az egészséges táplálkozás egyik alappillérét. Sajt, tej vagy joghurt - nem volt olyan tejtermék, amelyből nem létezett volna alacsony zsírtartalmú változat.
Természetesen élvezettel fogyasztották az alacsony zsírtartalmú termékeket, hiszen ha a zsír rossz, nyugodt lelkiismerettel vásárolták. Nem?
Manapság már más a helyzet.
A zsír egyszercsak már nem is egészségtelen. A cukor az új gazember, és felelős a hízásért.
Ezért egyre több ember próbál meg alacsony cukortartalmú termékeket vásárolni. Ismét azt hiszik, jót tesznek ezzel egészségükért. Ugyanaz a helyzet, mint korábban a zsír esetén.
De tényleg jobbak pl. a csökkentett cukortartalmú termékek?
A reklámüzenetek buktatói
Szinte nincs már olyan termék az üzletekben, amin ne lenne díszes reklámüzenet.
Ezzel próbálják az embereket vásárlásra ösztönözni. A cukor- vagy zsírszegény jelző különösen jól cseng. Egészségesebbnek tűnik és ezáltal vonzóbb. Végtére is, ki ne akarna tenni valamit az egészségéért?
A legújabb tanulmányok szerint a látszat csal.
A kutatók kimutatták, hogy az italok több, mint egyharmadát hirdetik a cukormentes, alacsony kalóriájú jelzővel .... Az élelmiszereknek pedig a 13 százalékát illetik hasonló jelzővel.
Mindazonáltal, ami elég sokkoló is, hogy ezeknek a termékeknek a tényleges zsír-, só-, cukor- vagy kalóriatartalma nem igazán különbözik a rendes termékekhez képest.
A vizsgált ételek valójában majdnem azonosak voltak, csak a cukor és társai helyett éppen kémiai adalékanyagokat tartalmaznak.
A reklám profitot termel
Természetesen a nagyvállalatok marketing részlege mindent elkövet annak érdekében, hogy termékeik csábítóan tűnjenek fel. Ehhez minden legális utat kihasználnak, ami erkölcsileg nem mindig megfelelő.
Az élelmiszeripari marketing szakemberek nagyon jól tudják, hogy a „zsírszegény” felirat az egészségesebb termék benyomást kelti. Így jobban értékesíthetőek az egyes termékek, hiszen tiszta lelkiismerettel jó üzletet bonyolít.
Mit tehetünk
Ha egészségesen szeretnénk táplálkozni, vásároljunk nyers, valódi, feldolgozatlan élelmiszereket és magunk készítsük el. Ha egy élelmiszernek reklámra van szüksége, hogy meg is vegyék, valószínűleg nem is egészséges. A természetes, feldolgozatlan termékek vásárlása és a saját elkészítés a legegyszerűbb módja annak, hogy egészségesen éljünk.
Utoljára értékelt
- 4.0 (2)
Hanfred Kender mini jutalomfalat - Vadból, 90 g
- 95% szarvashús
- 5% kenderpor
- Tökéletes kis és közepes méretű kutyák számára
5.190 Ft (57.667 Ft / kg)Szállítás eddig: július 30.
- 4.8 (4)
BRAINEFFECT C8 MCT-por, Ízsemleges (250 g)
- Sütéshez és keveréshez
- Ízsemleges vagy csokoládés ízben
- Ketogén forrás
10.790 Ft (43.160 Ft / kg)Szállítás eddig: július 30.
- 4.7 (7)
Vitamaze Kollagén, 60 kapszula
- Kombinációs készítmény
- Kondroitinnel és lizinnel
- Elválasztószer (magnézium-sztearát) mentes
8.450 Ft (162.500 Ft / kg)Szállítás eddig: július 30.
- 5.0 (1)
Thermos ULTRALIGHT ivópalack - Moon rock, 0,5 L
- Duplafalú nemesacél
- Melegen 10 órán át / hidegen 20 órán át
- Innovatív Free-Flow-ivórendszer
12.090 FtSzállítás eddig: augusztus 06.