Edzés: otthon vagy az edzőteremben?

2017. szeptember 06., szerda

Edzés: otthon vagy az edzőteremben?

Ebben a kérdésben mindenki maga dönt. Segítségként az előnyökről és a hátrányokról szólunk pár szót.

Otthon vagy az edzőteremben edzek szívesebben? Ez az a kérdés, amit nem lehet általánosan megválaszolni. Az edzőtermi és az otthoni edzésnek is megvannak az előnyei és a hátrányai is.

Mindenki maga dönteni el, hol szeretne edzeni. A döntés megkönnyítése érdekében összegyűjtöttük az edzőtermi, illetve az otthoni edzés előnyeit és hátrányait.

Edzés otthon

Pro:

  1. Idő takarít meg, hiszen nem kell elmennie az edzőterembe. Bármikor spontán edzhet, szóval rugalmasabb. 
  2. Ingyenes.
  3. Jobb az összpontosítás, nincs annyi eszköz.

Kontra:

  1. Otthon korlátozottak az eszközök. Vagy nincs elég hely, vagy nem szeretne / tud belefektetni olyan sok pénzt. 
  2. Az otthoni edzéshez először is eszközöket és felszerelést kell vásárolni. Ha csak a lényeges dolgokra koncentrálunk is, a költségeket nem szabad alábecsülni. 
  3. Otthon a zavaró tényezők armada veszi körül - pl. televízió, számítógép, telefon. Fegyelem szükségeses.
  4. Az egyedüli edzés mindig önmagunk motiválását jelenti. Hosszú távon ez csak néhány embernek sikerül.

Edzés fittness stúdióban

Pro:

  1. Az edzőteremben kapcsolatokat alakíthat ki, az egész légkör motivál.
  2. A legtöbb edzőteremben tapasztalt oktatóktól kérhet felvilágosítást és tanácsot. 
  3. Az edzőteremben a többiek is tudnak segíteni.
  4. Óriási az eszközválaszték, amelyekkel a teljes testet edzeni lehet.
  5. Itt kevesebb a zavaró tényező, jobban lehet koncentrálni.
  6. Az edzőtermek gyakran kiegészítő szolgáltatásokkal is várják az edzeni vágyókat. Persze nem kötelező, de kellemes és kényelmes lehet.

Kontra:

  1. Ha csak nem a szomszédban van az edzőterem, megközelítése sokáig tarthat.
  2. Az edzőterem csúcsidőben nagyon zsúfolt. Nem tudja használni a szükséges eszközöket, az idő meg csak fogy.  
  3. Ha sok ismerőssel találkozik, elvonhatja figyelmét. 
  4. Nem csinálhatja azt, amit akar. Nyilvános helyen például nem üvölthet, amikor a legjobbat hozza ki magunkból.
  5. Rendszeresen díjat kell fizetni.
  6. A higiénia is probléma lehet.

Tipp:

A legjobb, ha mindkettőt kipróbálja. Gyorsan foglaljon le a teremben egy próbaedzést és végezzen otthon edzésként saját testsúly gyakorlatokat. Így első kézből érezhető, melyik a jobb. Néhány embert a kifizetett díj ösztönöz edzésre, míg mások a zavartalan edzést kedvelik. A legjobb megoldást úgy lehet megtalálni, ha mindkettőt kipróbálja. 

Otthon is ugyanúgy edzhetünk, mint a teremben? 

Igen, lehetséges, néhány feltétel teljesülése esetén:

Szükséges:

  • megfelelő eszközök az edzéshez
  • ezésterv
  • motiváció a rendszeres edzéshez

A minimálisan szükséges felszerelés otthonunkba:

  • két rövid súlyzó
  • egy hosszú súlyzó
  • egy SZ-súlyzó
  • elegendő súly a súlyzókhoz
  • egy edzőpad

Ez csak egy javaslat. Mindenki mást részesít előnyben. Fontos, hogy lássa, az eszközökbe fektetett beruházás hosszú távú befektetés. Hiszen az edzés a közeljövőben nem igazán fog változni, ám ha jó súlyzókba invesztál, sokáig leli örömét benne és teljesen független marad.

A kezdőknek az edzőteremi eszközök megfelelőbbek, megkönnyítik a helyes mozgásfolyamatot. Ha ez már kialakult, akkor ajánlatos a szabadsúlyzós edzést elkezdeni.